fredag 29. januar 2010

Toving mm

Ha, ha, dette ser ut som dukkeklær :) Gikk løs på garnet Iglo fra Trysil Garn og Europris. Det tover kanskje ikke så godt, men du får "tovet-look" på klærne og de blir litt tykkere, så da er det greit for meg ;) Halsen er beregnet til bruk utenpå jakken. Mønstrene er etter eget hode og prøvet frem med tykke pinner og blanding mellom perlestrikk og glattstrikk. Vottene har jeg tatt utgangspunkt i denne oppskriften, men jeg måtte lage de lenger enn det som står i oppskriften. Og tommelen tova seg sammen under vask, så jeg måtte "bryte" den opp igjen :DDD

Så har jeg lagt ved en hals som ble til for etpar år siden. Den er varm, men lite brukt, da den stikker og klør så inni.....




Til slutt må jeg vise vottene mamma har strikket til meg :) Veldig søte :)

Ingen kommentarer: