søndag 19. august 2012

Andreklasses matboks. Del I. Med noen betraktninger.




Snuppa begynner i andre klasse i morgen og får med seg hjertematpakke. Brødskiver med leverpostei og majo mellom, i hjerteform. I tillegg en plomme, noen tørkede aprikoser og litt hasselnøtter.


Dagbladet hadde i går en større artikkel om bl.a designer-matpakker og at dette var noe nytt i Norge... Fra 1939. Trendy... Kan godt være det, men på nett har jeg fulgt blogger som har kommet og gått de to-tre årene jeg har drevet med slike matbokser i varierende intensitet.

Ja, det er ofte mer arbeid enn å klappe sammen to skiver med leverpostei, men for det første lager jeg ofte matpakkene på kvelden før, og for det andre - er det ikke mer morsomt å åpne matboksen og få noe som kanskje er spennende eller nytt eller annerledes, enn å få den samme pakken hver dag? Jeg ville iallefall satt stoor pris på om noen ville ta seg tid og omtanke til å lage en slik matpakke.

Når dette er sagt vet jeg jo at snuppa ikke har noe slags grep om at dette tar tid og energi å lage - men hun setter likevel pris på litt morsomme matpakker - og savner de om det er en stund siden siste pakke.


Og det er egentlig verd de ekstra minuttene :)

For meg.



Ha en fantastisk uke!


Ingen kommentarer: