tirsdag 21. august 2012

Juks og tidssbesparing i matpakkeverdenen



Jeg lager ofte matpakken kvelden før, rett og slett fordi jeg og morgener ofte ikke går så godt sammen. Uansett er det kjekt med ting som sparer tid, det å "jukse litt på forhånd" som en kjent dame pleide å si.

Fordi jeg er litt glad i orden, men mest fordi jeg er lat, har jeg skaffet meg en te-boks som jeg har fordelt litt tørrmat i for å ha innholdet i skapet lett tilgjengelig. Og merkelig nok passer innholdet i de fleste posene og eskene godt i et rom.

Det jeg har samlet nå er tørkede aprikoser, hasselnøtt-kjerner, diverse tørkede frukter, tørkede jordbær, rosiner og havrekjeks med blåbær.

I tillegg kan en ha f.eks. andre tørkede frukter, bær og grønnsaker, kjeks av ulike slag, nøtter i de fleste variasjoner (helst uten salt), riskaker, frokostblandinger i utvalg... Bare fantasien setter grenser!

Tar gjerne imot tips til flere lure ting til matboksen :D

Ingen kommentarer: