mandag 10. september 2012

Monsterkjøttboller av svin




Du trenger ikke alltid å forme kjøttdeigen i hånda når du skal lage kjøttboller. Bruk en spiseskje og ”grav” ut boller med en spiseskje og legg rett i stekepanna – kjempesaker!

I dag fant jeg en pakke kvernet svinekjøttdeig i kjøleskapet. Der lå også noen grønnsaker, og i skapet fant jeg litt pasta. Til sammen ble dette basisen for dagens middag!


Ingredienser monsterboller:
1 pk kvernet svinekjøttdeig
1/2 løk
salt og pepper
Olje til steking

Blandes godt med mikser og settes i panna med skje. Synes de ser ut som noen søte små monster!  Stek på begge sider og sett til siden.


Kok pasta etter anvisningen.


Ingredienser saus:
1/2 løk
1 gulrot
1 champignon
1 tomatboks
salt og pepper
tørkede urter
tørket hvitløk

Kutt opp løk, gulrot og sopp, surr lett i panna og tilsett tomatsaus og krydder. Tilsett evt. litt vann. La det godgjøre seg noen minutter før du legger oppi monsterkjøttbollene til gjennomvarming.

Bland i den varme pastaen og server!




Kos deg masse - dette er en stor porsjon, snuppi får litt i matboksen i morgen, om hun ikke spiser opp restene til kvelds!

2 kommentarer:

Monstermønster sa...

Mmm! Det hørtes godt ut! Det blir mye likt når jeg skal tenke på middag, kjekt med inspirasjon.

Unknown sa...

Tusen takk for en fin kommentar!

Blir mye likt her og, det er en av grunnene til at jeg dokumenterer det jeg lager, så kan jeg se litt tilbake og endre litt innimellom. Og så har jeg jo alle dere andre bloggere som kan gi meg inspirasjon.

Liker blogging, ja :D