torsdag 24. januar 2013

Kylling i fargerikt fellesskap

Saftig kylling i form. Spinat. Tomatsaus. Mozzarella. Hva mer kan man kreve?

Jupp - dette var dagens middag. 
Jeg er glad i kylling, men dette var faktisk en av de bedre jeg har smakt. 
Synes det er helt greit, det.


Start med å steke kylligfiletene godt på hver side, men ikke helt gjennom. Salte og pepre.

Forvell en pakke spinat etter oppskrift på pakken.

Lag tomatsaus eller bruk ferdig. Min oppskrift i dag ble:
1/2 løk i terninger
1/2 hvitløk i skiver
3 biter soltørket tomat i olje, skivet
litt balsamicoeddik
litt sukker
salt og pepper
en box grovhakket tomat
litt vann

Kok opp og reduser litt.

Legg spinat nederst i en ildfast form. Jeg la noen paprikaringer over og kyllingene oppå der igjen og helte over tomatsausen. På toppen la jeg osten delt i fire og satte hele herligheten i ovnen i vel 20 min på 200 grader. Tid avhenger av væskemengde, ovn og forsteing av filetene.

Kos deg! Det gjorde vi :D


Ingen kommentarer: