lørdag 10. august 2013

Ferdigbilde av en helt topp sommertopp. Og heklekroker på salg.


Når modellen ikke er helt samarbeidsvillig...

... viser jeg heller bilde av heklenålene jeg kjøpte på salg i dag!

Her er altså dagens forsøk på et ferdigbilde av sommertoppen jeg har brukt endel tid på å hekle. Mottaker/modell synes ikke catwalk var noe særlig, så bildene er tatt i sofan. 
Kan det være hun slektes på sin mor, og trives best i stuens mest komfortable og slitte møbel? 
Bedre bilde kommer nok etterhvert, det kan jo ennå hende det blir sommertoppvær, man er jo aldri sikker :D
Toppen er heklet i restegarn av ulike typer bomull med nesten samme tykkelse, med krok nummer 4 og i to ulike oldemorsruter - en type foran og en bak - samt striper innimellom. Inspirasjonen finner du her. Oppskriften finner du i mitt hode. Iallefall et kvarter til ;)

---

Heklekrokene fant jeg da vi snublet innom Husfliden i dag. Jeg har jo en smule angst for de gode gamle heklekrokene som får meg til å føle meg støl fra hånden og langt oppi nakken. 
Så når jeg kommer over noen, i en butikk, på salg, må jeg jo bare slå til! 
Så selv om utvalget var i mikroskopstørrelse (0,5 - 1,75) ble disse to med meg hjem. 

Foreløpig vurdering: Kan nok bli litt irriterende at størrelsesanvisningen ser ut til å være trykt på med melis, men kanskje man finner en bedre løsning etterhvert? Forslag?

Ingen kommentarer: